Nowa rzeczywistość. Spraw, by była korzyścią.

Wiedza
Publikacja zawiera porady dotyczące zarówno zadbania o pracowników i biznes, jak i sposobów na przearanżowanie przestrzeni. Jesteśmy w tym wszystkim razemi wspólnie pokonamy każde zawirowania.

Nowa czy stara rzeczywistość biurowa?

Powrót do normalności, przejście do nowej rzeczywistości, czy cofnięcie się do tego co dawno za nami? Będzie lepiej czy gorzej? Łatwiej czy trudniej? Jakie będą nasze biura? My wiemy jedno — będzie inaczej, ale na pewno DOBRZE. Nie jest to kwestia nadmiernego optymizmu, ale wiary w umiejętność adaptacji naszego społeczeństwa do nowych warunków i kreatywnego wyjścia z każdej sytuacji. Obecnie obserwowane zmiany dążące do optymalizacji powierzchni biurowych to proces, który rozpoczął się przed pandemią. Wydarzenia z ostatnich miesięcy jedynie przyspieszyły ten trend.
 

Co teraz się liczy?

Pozycję liderów zyskają Ci, którzy najszybciej zaadaptują się do nowych wymagań oraz dzięki temu zwiększą poczucie bezpieczeństwa i komfortu swoich pracowników.

Komfort pracy

Bezpieczeństwo pracowników to nie tylko kwestie zapewnienia odpowiedniej (min. 1,5 metrowej) odległości, czy ograniczenie interakcji fizycznych, ale również troska o ich zdrowie psychiczne, emocjonalne i dobre samopoczucie. Kiedy ludzie boją się o własne zdrowie w znacznym stopniu zmniejszają się ich możliwości koncentracji oraz zaangażowanie. Bardzo ważne dla pracowników jest również poczucie przynależności oraz identyfikacji z klientami. Systemowe rozwiązania zyskają w połączeniu z uważnością na indywidualne potrzeby oraz style pracy.
 

Reorganizacja
planu biura

Nie musimy wymieniać mebli, ani otaczać się plastikowymi przegrodami. Czas na kreatywność i sprytne rozwiązania. Dla zapewnienia bezpiecznych odległości należy przeorganizować wnętrza wykorzystując nasze lub własne pomysły. To nie będzie trudne.

Kultura
organizacyjna

Firma to ludzie, którzy ją tworzą i którzy w niej pracują. To ich współdziałanie przynosi rezultaty w postaci dobrych wyników. Należy zadbać o to, by więzi między współpracownikami nie zostały rozluźnione. Wspólna troska o dobro drugiego człowieka powinna stać się priorytetem dla wszystkich członków organizacji.

Reorganizacja, nie rewolucja

Praca zdalna

Okazało się, że umiemy pracować zdalnie. Wykorzystajmy to i wpiszmy w nasze kalendarze pozostanie w domu, kiedy to możliwe. Zmniejszymy zagęszczenie biur i oszczędzimy czas na dojazdy. Nasze środowisko też na tym zyska — poprawi się znacząco emisja CO2.

Elastyczność

Zapewnij pracownikowi różnorodność stanowisk pracy, tak, aby czuł się bezpiecznie i swobodnie: mobilność pozwalająca na szybkie przearanżowanie miejsca pracy, elastyczność dająca wybór pracy z domu lub biura, możliwość personalizacji warunków powrotu do biura (stopniowe powroty).

Higiena

Kwestia oczywista, którą należy mimo wszystko komunikować. Zadbaj o kąciki czystości w swojej organizacji oraz informuj zespół o zasadności ich używania. Bezpieczeństwo Jest to też nauka na przyszłość, aby szybciej identyfikować możliwe zagrożenia (tworzenie protokołów, paradygmatów przyszłości, przewidywanie zachowań).

Interakcje międzyludzkie

Spotkania podtrzymują identyfikację z firmą, zdrowy duch, sprzyjają wymianie pomysłów i kreatywności. Dystans społeczny Zastanów się nad możliwością rotacyjnego / zmianowego systemu pracy. W biurze zadbaj o bezpieczne odległości między stanowiskami pracy oraz o odpowiednie przygotowanie i oznaczenie wszelkich miejsc wspólnych (korytarze, sale konferencyjne, stołówki).

Technologia

Wykorzystaj zdobycze techniki do rozwoju swego biznesu. Dzięki programom i aplikacjom możemy odbywać efektywne spotkania przy jednoczesnym ograniczeniu wyjazdów oraz zmniejszonej częstotliwości spotkań twarzą w twarz. Nadszedł czas, gdy w wystarczającym stopniu wykorzystujemy zdobycze technologii, których stworzenie wymagało wielu poświęceń, również środowiskowych. Teraz niejako spłacamy dług wobec środowiska, dzięki mniejszej ilości spalin, które do tej pory wpompowywaliśmy do atmosfery podczas przemieszczania się.

Dowiedz się więcej!